CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Dec 7, 2009

hepi 4 u..


ct sanglang dah pregnant..

3 month oledi..hepi2..hepi tuk dier..
sb sume org yang kahwin msti nak anak ..smada cepat atau lambat,,,
semoga bby dlm pewut tu selamat sihat..
dier tanyer tips mase ngandung..
so ni aku nk recall balik..

OK...
0-3month - trimester pertama kehamilan(kalu xsilap aku lah..)
mase ni xbyk lagi perubahan fizikal., tp time ni kdg2 ade org yang alah2..
alah pada bau..pada makanan..macam2 lah..
tp aku dulu xde alah pun..
cume aku xsuka pakai parfume..pening..
TIPS:
1 MAKAN SUME UBAT YANG DOKTOR BAGI..
2 MINUM BANYAK AIR MASAK..
3 START MINUM SUSU..(KALAU TAK KO AKAN ILANG GIGI MACAM AKU)
4 JAGA PERMAKANAN..MAKAN MAKANAN YANG SEIMBANG..
5 BACA SURAH YUSUF,IMRAN N MARIAM..SANGAT BAIK SURAH2 NI YE SYG..
aku pun xbyk sgt tips ct oii..
aku just jga makan..
tp aku ade masalah HB low..aku sgt low at that time,,so kene cucuk infron(betul ke tak aku sebut) kene cucuk tiap2 hari selama 10 hari..kat bontot..dan akhir nyer bontot ko akan jd hitam kat kiri kanan n sampai sekarg aku still sakit kat tempat cucuk tuh..so ko kene jga tahab HB ko..then ko jgn makan manis or masin sgt takot darah tinggi or kencing manis time pregnancy..sgt bahaya utk baby..
semua ubat yang doktor bg tuh xmenggemukkan pun..ade org kate takot bby besar la.. ko just ikot aturan makan..minum air kosong n susu..sb air kosong elak kencing kotor..
then aku amalkan makan spirulina..sb aku nak tambah HB aku.. n its works..
tu je lah kot..
but then again... aku gemuk mase 3rd tri of pregnancy..
sb at that time aku kuat makan..
dari berat 58/60kg - aku end up 74 kg..
pas beranak trun 66kg..
smpai sekarg still 64 kg..amat keji....
hahahah...
so ko jaga diri ko..n sentiasa happy..kalau tension xelok utk bby..
luv u ct...

0 comments: